Com ens afecten les noves tecnologies?

dissabte, 21 de novembre del 2009

CONFERÈNCIA: FER DE MESTRE

He volgut fer una síntesi al bloc sobre la xerrada de dilluns

-Eulàlia Bosch: professora de filosofia, directora d’IREF, Comissaria d’exposicions d’art, autora de: El plaer de mirar, Educació i vida quotidiana, Un lloc anomenat escola...
-(Totes les coses que fa, vol que tinguin referència amb EDUCACIÓ).
-Fer de mestre: podria ser el títol d’una sèrie de conferències (encara que només en fa una); proposa que sigui un programa fix de l’escola on vingui gent diversa (no tan sols professors) a explicar que vol dir: ser mestre, això ens ajudaria a conèixer la professió des de diversos punts de vista.

PENSAR EN FER DE MESTRE EN EL MARC D’UNA CIUTAT (BARCELONA)

- És normal parlar de magisteri pensant en els nens, però hauríem de pensar en els nens que creixen, no simplement en els nens, ja que, canvien a cada segon.
- Els nens són estrangers: no prové de la distància física, sinó del fet que s’han d’acostumar a una realitat que no coneixen. Aquesta és la estrangeria de les escoles. Estrangers: comparen el que tenen amb el que hi ha.
- Hi ha mestres per professió (OFICI) i mestres (SOCIETAT): ensenyen la ciutat. Tots fem de mestres de tot.
- Totes les escoles haurien de tenir un arxiu amb treballs d’alumnes i de professors sobre la ciutat: ens farà conèixer la ciutat.
- En una societat democràtica tenim la oportunitat de conèixer tots els nens i donar-los la mà.
- La complexitat de la ciutat és la unitat mínima perquè un nen creixi bé i s’adapti.

- En els mapes mai es marquen les escoles: moltes escoles de l’eixample, per exemple, són verticals i utilitzen el pati compartit del pla Cerdà, com a pati de l’escola. Les escoles de l’eixample, s’han hagut d’adaptar.
- L’educació ha de passat a primera plana perquè els nens són els que sostenen la ciutat futura.

RECURSOS QUE TENIM ELS NENS I PROFESSORS

- Has d’endur-te el teu moment d’observar a qualsevol lloc, allà on vagis.
- Els nens són curiosos per necessitat, sinó pregunten, no obtenen respostes per poder conèixer el món i no perdre’s. (Ningú no pot deixar de banda aquesta curiositat).
- No hem d’estalviar els problemes del nens, sinó ajudar-los a resoldre’ls.
- El gran aliat del mestre són les arts.
- Les experiències estàtiques estan també en la vida quotidiana.
- Exposar-se a les arts és obrir portes als estudiants i el mestre pot sucumbir als seus encants.
- ARQUITECTURA I MÚSICA: estudiant el palau de la música.
- ALICIA EN EL PAIS DE LES MERAVELLES: llibre del somni de fer-se gran.
- CERÀMICA: les arts menors també són importants, a vegades, bàsiques i tot.
- DANSA, ESCULTURA, PINTURA...

- Fer de mestre no és ser mestre: cal voler ser savi per poder ser savi.
- Cal ser un gran lector, perquè t’emocionis llegint.

CLUB DE FANS