Com ens afecten les noves tecnologies?

dissabte, 28 de novembre del 2009

Les metàfores de Crook

Diversos autors han fet propostes de categorització de l'ús de l'ordinador en els entorns educatius. Entre aquests autor podríem citar a Charles Crook que planteja quatre models d'ús i els formula en forma de metàfores. A través d'aquestes metàfores s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Aquests models serien:

La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina

(extret de la Cartellera GITIC)


L'ordinador com a TUTOR: el podem relacionar amb qualsevol activitat del JCLIC, ja que l'ordinador ens corregeix i ens fa l'acció de mestre. Ens ensenya i ens guia.

L'ordinador com ALUMNE: podriem relacionar el joc de Crayon Physics, ja que tú ets qui dona les instruccions i `l'ordinador qui les segueix, és a dir, en aquest cas tu faries la funció de mestre.

L'ordinador com a SIMULADOR: podriem dir que aquesta seria l'activitat de LOGO, aquest joc en el qual representa que estàs en una zona real, i tu tu has d'imaginar per a poder fer unes certes passes.

L'ordinador com a EINA: en aquest cas relacionaria el WORD, ja que l'utilitzes com a eina d'escriptura, en cap cas et diu com s'han de fer les coses, sino que ho has d'anar descobrint tú mateix.

CLUB DE FANS