Com ens afecten les noves tecnologies?

dimarts, 8 de desembre del 2009

DOS DEBATS I VÀRIES RECITACIONS

INTRODUCCIÓ

La classe del dia 4 de desembre, començà com totes les classes d'últimament, amb les diverses recitacions, en aquest cas van ser:
- Alba Estragué: La llegenda del pont del diable.
- Sandra Ferré: Despertar: Lluís Llach.
- Joana Freixenet: El gall i l'esparver.
- Ariadna Garcia: Amor particular i Epístula dels corintis (text dels casaments familiars).
- Carolina Garcia: Les nous del berenar: Josep Carner.
- Javi Garcia: El bon mestre: Josep Maria Ganyac. (avaluat)
- Maria Garcia: La gallina negra (llegenda gitana).
- Óscar Garcia: La llegenda de Castellbó: Pep Coll.
- Sara Garcia: La princesa de Janzé: Salvador Espriu.
- Mar Gascó: El país del DES al davant: Contes per telèfon.
- Eva Gòmez: El conte dels colors.
- Mireia Gonzàlez: Mare, si fos mariner: Miquel Martí i Pol. (repetida)
- Albert Guix: Lletra a Dolors: Miquel Martí i Pol.
- Mònica Gutiérrez: Flor de neu.

Tot seguit, la Lluïsa ens ha parlat dels nervis, és a dir, que en tot moment estem nerviosos, ésuna reacció comuna per a tots, però per saber explicar davant de la canalla hem de començar a obrir-nos i deixar el nerviosisme de banda.

Just després, s'han fer els dos debats:
- Escolarització obligatòria fins als 18 anys: a favor (Elena Carmona, Alba Estragué, Eva Gómez, Elena Ruiz i Marta Juny) en contra (Norma Augusto, David Cortés, Ariadna Garcia, Irene Recio i Laura Sànchez).
Cal destacar que ha estat molt bo el tema, ja que és molt actual i han utilitzat diversos materials per defensar-ho (amdues parts).
-Informatització a les aules: a favor [(Anna Llongueras), Maria Garcia, Lorena Padilla, Judith Carrique i Eva Ladevesa] en contra [Ethel Nogués, Alba Casals, Mar Gascó, Núria Maldonado, (Natàlia Carrique)].


APROFUNDIMENT


En aquest cas no he decidit decantar-me per un tema literari, sino per un tema més científic, els esparvers:

L'esparver vulgar (Accipiter nisus) és un ocell de l'ordre dels falconiformes.
- Fa entre 27 i 38 cm de llargada i entre 59-64 cm (mascle) i 67-80 cm (femella) d'envergadura alar (mascle)
- Té ales curtes i arrodonides, la part superior de les quals és fosca i la inferior blanca amb taques brunes.
- Cua bastant llarga.
- Cap petit. - Bec curt.
- Potes esveltes de color groc i urpes molt fortes.
- Els mascles presenten el plomatge de les parts superiors gris pissarrenc, el de les inferiors blanc roig amb moltes franges de color gris vermellós i una taca blanca al clatell.
- Les femelles són molt més grosses que els mascles (de vegades, el doble), presenten sobre l'ull una ratlla blanca que els arriba fins a l'occípit i tenen les franges de les parts inferiors blanques i burelles.
- Ambdós sexes presenten franges grises a la cua.

(He volgut posar aquesta informació, perquè vaig veure les cares de sorpresa dels diversos alumnes quan es va dir aquesta paraula).


REFLEXIÓ

En aquests dos debats, he tingut la sort de poder avaluar a un dels grups, i així fixar-me dels seus errors per no fer-los la setmana que hem toqui.
He trobat més d'una errada de vocabulari, que com a espectador feia mal a la vista, i això m'ha fet recordar que hauré de vigilar molt en el material que exposem al nostre debat.

CLUB DE FANS